אפיון אתרים, חווית משתמש ומה שביניהם

בכל התחום של בניית אתרים קיים שימוש נפוץ במילים מפוצצות שתצטרכו חיפוש גוגל כדי להבין אותן. בואו נדבר על אפיון, ux וחווית משתמש ממש בגובה העיניים, והעיקר, איך תיישמו אותם באתר שלכם.

קודם כל להבין את המושגים

במילים פשוטות, אפיון אתרים זה תכנון נכון של האתר לפי המטרות העסקיות שלכם ולפי הצרכים של הגולשים שלכם. כלומר, לוקחים בחשבון מה אתם רוצים להרוויח מהאתר וגם מה הלקוחות שלכם מחפש באתר. החכמה היא ליצור אתר שגם אתם מרוויחים ממנו, וגם הלקוחות שלכם ממש אוהבים ומבצעים את הפעולות שרציתם (כמו: לרכוש מוצר).

ואם אתם תוהים, ux זה ממש אותו דבר, רק באנגלית… ראשי תיבות של חווית משתמש (user experience, אם אתם ממש מתעקשים).

טוב, ברור שההגדרה של אפיון היא ה-ר-ב-ה יותר רחבה. אבל זה מה שתכלס יעניין אתכם בבניית האתר.

חווית משתמש היא החוויה של המשתמשים שלכם באתר בעת הגלישה. כדי להצליח ליצור ללקוחות שלכם חוויה טובה, חשבו על הצרכים, הרצונות והחלומות שלהם, והציעו להם מוצרים או תכנים שיאהבו באתר, עוד לפני שיבקשו…

גם שלבי העיצוב והבנייה של האתר משפיעים על חווית הגלישה. אם תפרגנו לעצמכם עיצוב מוצלח לאתר, תגרמו למשתמשים שלכם להישאר בו יותר זמן, מהסיבה הפשוטה שהוא נעים לעין. גם בניה נכונה ומקצועית ובעיקר חלקה, בלי תקלות, תשאיר את הגולשים באתר ותעזור להם להשיג את מה שהם מחפשים.

איך מתחילים לכתוב אפיון לאתר?

האמת, אפיון מוצלח תלוי דווקא בכם, כבעלי עסק. למה? כי את המטרות שלכם, ואת קהל היעד אתם אלו שמכירים. מתוך הקשבה לרצונות ולחלומות שלכם יוצרים אתר שיגרום ללקוחות לבצע את מה שתכננתם. תוכלו להעזר במדריך המיוחד שהכנתי בדיוק למטרה הזו, כדי לגבש לעצמכם מסמך מסודר הכולל תכנון חכם של האתר שלכם.

רגע, אבל מה עם חווית משתמש? אולי אתם רוצים משהו שהגולשים שלכם לא ממש רוצים? איך אתר אחד עונה גם על הרצונות שלכם וגם על אלו של הלקוחות שלכם? כאן נכנס העניין של חווית משתמש. קחו את המטרות שלכם ותחשבו מה הגולש ירוויח מהם.

דוגמא טובה לאפיון חווית משתמש

תחשבו שאתם הולכים לקנות עגלת תינוק בחנות. תרצו לראות איך היא נראית, ולא פחות מכך, לבדוק האם היא קלה ונוסעת חלק, או לקבל הדרכה איך מקפלים אותה. אבל, מה יקרה אם תרצו להזמין עגלה אונליין בלי לרוץ לחנות? איך תקבלו את כל המידע הדרוש על העגלה? ובכלל, איך תשוו בין העגלות השונות?

באופן אקראי פתחתי את האתר של שילב. סקרן אותי לבדוק את דף המוצרים שלהם. להפתעתי הטובה גיליתי בתוך דף מוצר של העגלה סרטון הדגמה ברור ומקסים שחוסך את כל הטרטור עד לחנות.

ברור ששילב רוצים למכור את העגלה – זו המטרה שלהם, אך הם חשבו גם על מה שהלקוחות צריכים ומחפשים, והכינו במיוחד את הסרטון שמקיף את המוצר בצורה מושלמת.

עמוד מוצר לעגלת תינוק – שימו לב לכפתור הסרטון (מתוך אתר שילב)

אגב, בדרך כלל בחנויות אונליין מקובל להכניס את המוצר מזויות צילום שונות כך שתוכלו להתרשם היטב מהמוצר. החידוש של סרטון הדגמה חי הוא בהחלט מרענן ומוכר, וגם מתאים לסגנון המותג של שילב.

כך תייצרו חווית משתמש באתר שלכם ללא מאמץ

חווית משתמש אינה כרוכה דווקא בהשקעה גדולה, בהפקת סרטונים, ואינכם חייבים למכור מוצרים כדי להשיג אותה. גם באתרי תדמית קטנים (ואולי דווקא בהם), תוכלו ליישם את חווית המשתמש בקלות.

אתם רוצים להציג את עצמכם ולהשיג פניות שוות מהאתר. חשבו, מה הגולשים שלכם מחפשים? מידע רלוונטי עליכם, כמו הניסיון שלכם בתחום, ומי ממליץ עליכם. הם רוצים לדעת עליכם עוד טרם שיפנו אליכם. כן! גם מידע נכון הוא סוג של חווית משתמש. את המידע הזה רק אתם יכולים לספק. שיפור בתכני האתר יגרום לגולשים לשהות בו יותר זמן ולהגדיל את הסיכויים שלכם להנות מפניות רלוונטיות.

איך הייתם מציגים את עצמכם ללקוח פיזי? מה הייתם אומרים לו, איך הייתם מציעים לו את המוצר? עשו זאת גם באתר. הגולשים שלכם צריכים להרגיש כאילו הם מדברים אתכם. ככה הם ירגישו בנח לפנות אליכם בטופס באתר.

חשיבה נוספת קדימה תוביל אתכם למסקנה כי אחרי שהגולשים יפנו אליכם בטופס כדאי לשלוח להם מייל תודה, עם הודעה מתי תצרו איתם קשר. (כמובן, לא תצטרכו לשבת לשלוח מיילים, זה צריך להתרחש באופן אוטומטי. בנייה מקצועית של אתר כוללת גם את החלק הזה).

האם זה מסובך, לחשוב מה טוב לגולשים שלכם? מסתבר שיש שינויים ושיפורים שממש קל לבצע אותם. אתם יכולים להמשיך כך לאורך כל האתר ולשדרג אותו כך שהלקוחות שלכם ממש יאהבו אותו וירצו לחזור אליו.

בונת אתרים, רוצה להיות אלופה?

קבלי טיפים שווים וסודות מקצועיים,
ישירות לתיבת המייל שלך : )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן