יש לך רשימת תפוצה? היא יכולה להיות עוד יותר חזקה ואיכותית.
רשימת תפוצה איכותית נמדדת בכמות ההמרות שלה. ובמילים פשוטות – בכמות האנשים מתוך הרשימה שיפנו לעסק שלך לקבל שירות בתשלום או לרכוש מוצר.
אפשר למכור ולהרוויח הרבה כסף גם לרשימת תפוצה עם 100 נרשמים.
אבל, אבל!
צריך רשימת תפוצה איכותית.
ורשימה איכותית משיגים רק אם הגולשים הנכונים נרשמים אליה.
לכן אני פחות מתלהבת ממבצעים ולכל מיני מיזמים שגורמים לכל המי ומי להשתחל לרשימה שלך. חבל לשלם על המקום שלהם ברשימה, ממילא לא רואים מהם אגורה…
אז איך יוצרים רשימת תפוצה איכותית?
כלל ראשון – צריך לתת מתנה שווה מאוד למי שנרשם.
וכשאני כותבת "מתנה שווה", אני מתכוונת למידע שלך או למוצר קטן שלך שבאמת שווה כסף.
כשגולש רואה שהוא יקבל משהו שווה בתמורה למייל – זה גורם לו להירשם.
כלל שני – המתנה צריכה להיות קשורה מאוד לרעיון של רשימת התפוצה.
אם יש לך חנות נעליים, אפשר לתת 5% הנחה לרכישה הראשונה באתר. זה גם שווה, וגם גורם לגולשים לרצות להירשם לרשימת התפוצה
כלל שלישי – המתנה צריכה להיות מאוד מעניינת. היא צריכה להציג את העסק שלך בצורה הכי טובה שיש.
ולכן הרבה פעמים אמליץ על סרטון, שמסקרן את הגולשים, או על קופון – שמגרה אותם לרכוש בהנחה.
כלל רביעי – ההרשמה לתפוצה צריכה להיות מאוד בולטת באתר, ולהמצא בכמה מקומות: בפוטר (בתחתית של האתר), בכל פוסט באתר והכי חשוב – גם בדף הרשמה נפרד!
דף הרשמה נפרד הוא קריטי להגדלת הרשימה. הדף צריך להיות מגרה, קצר וקליט (אחרת הגולש נאבד שם…). את הלינק שלו אפשר לפרסם בחתימת המייל שלך ובאתרים שונים כמו פרוג.
הדף עוזר לגולש להתמקד בפעולת ההרשמה, ולא "לשכוח את עצמו" בשיטוט באתר.
והכי חשוב – למדוד תוצאות!
לבדוק שיש רווח ותועלת מהקהל שנרשם לרשימת התפוצה.
לבדוק שיש רכישות, שיש פניות לקבלת שירות בתשלום, או שיש רווח אחר מהרשימה (כמו רשימות שיווקיות שמפרסמות מוצרים של אחרים).
בהצלחה!