בשביל מה יש שדה נסתר בטופס אלמנטור? חשבתם על זה פעם? עם מעט יצירתיות תוכלו להפיק תועלת רבה מהשדה הקטן והחכם הזה…
קודם כל להבין, מה זה שדה נסתר?
אנחנו משתמשים בטפסים כדי לשלוח מידע מהגולש לבעל האתר. אם זה טופס צור קשר, הצטרפות לתפוצה או התעניינות בקורס. בשדות הגלויים הגולש ממלא את הפרטים שבחרנו, בדר"כ שם, טלפון, מייל וכדומה. התוכן שהוא מילא – יגיע ישירות למייל של בעל האתר.
אבל, לא תמיד הנתונים הללו מספיקים. לפעמים נרצה לשלוח נתונים נוספים על הטופס. כמו מאיזה עמוד הוא נשלח או באיזו שעה. וכמובן, לא נרצה שהגולש יראה את הנתונים הללו. לכן נשלח אותם בשדה מוסתר. השדה קיים בטופס, אך מוסתר מעיני הגולש.
טופס בפוטר עם מידע דינמי
בואו ניקח דוגמא מעשית: יש לנו אתר עם טופס צור קשר בפוטר. כיוון שהטופס נמצא בפוטר, הוא נמצא בכל עמוד באתר. ובעצם, הגולש יכול לשלוח לנו את הטופס מכל עמוד שיבחר באתר.
העמוד ממנו הטופס נשלח הוא נתון מאוד חשוב. האם לקוחות פונים אלי מדף הבית? מגלריית העבודות? אולי דווקא מהבלוג? לאחר זמן ניתן להסיק איזה עמוד מניע הכי חזק לפעולה.
אם נרצה לדעת מאיזה עמוד הגיעה הפניה, עלינו להוסיף דבר אחד קטן ופשוט – שדה נסתר, ששולח את כותרת העמוד בטופס. כמובן, הכותרת איננה טקסט שנקליד, אלא מידע דינמי שנשאב בזמן אמת, כאשר הגולש שולח טופס.
איך שולחים את כותרת העמוד עם שדה נסתר?
כל שדה בטופס אלמנטור מכיל 2 כרטיסיות: "תוכן" ו"מתקדם". התוכן מתאר מה יש בטופס, והמתקדם עוזר להכניס מידע דינמי, להוסיף id לשדה הספציפי בטופס ולהשתמש בשורטקוד.
- בשלב הראשון נוסיף לטופס שלנו שדה מסוג מוסתר.
- בתוית ניתן תיאור מתאים למידע שאנחנו שולחים בטופס, כמו: "מקור הליד" או "הטופס נשלח מעמוד"
- נעבור לכרטיסית "מתקדם". בשורה הראשונה מופיע ערך ברירת מחדל – שם נוכל להזין מידע שנשלח עם הטופס. כמובן, אין עניין להוסיף מידע באופן ידני. כי אם מדובר במשפט קבוע, אפשר להכניס אותו לתבנית המייל שתשלח, ואין צורך ליצור עבורו שדה בנפרד.
- ליד ערך ברירת המחדל, נקליק על האייקון הקטן של המידע הדינמי (נראה כמו קפיץ. עד עכשיו אני לא מצליחה להבין את המשמעות של האיקון הזה. אשמח שתחכימו אותי בתגובות למטה).
- במידע הדינמי נפתחת רשימה ארוכה. נבחר באפשרות "כותרת פוסט", כדי לשלוח בכל פעם את הכותרת של העמוד ממנו נשלח הטופס.
זהו, סיימנו. כעת יש לעדכן את הדף, ולבדוק אותו. לא בתצוגה מקדימה, אלא מספר פעמים בתוך האתר, בדפים שונים. נבדוק שהמידע מגיע למייל בשורה נפרדת עם התוית שהגדרנו והכותרת המתאימה של העמוד.