מהו עיצוב אתר וכמה הוא משמעותי לעסק שלכם

מה אתם צריכים בשביל שאתר שלכם יראה טוב? מהו הסוד שיגרום ללקוחות שלכם להשתמש בו בהנאה? והאם עיצוב יגדיל לכם רווחים מהאתר? מסתבר שכן.

מהו עיצוב אתר?

עיצוב אתר הוא בעצם יצירת חלון הראווה של העסק שלכם. העיצוב מציג את המוצר, ומוכר אותו לקהל שבחרתם. מוצר לא חייב להיות דווקא חפץ פיזי. גם מאמר בבלוג, טופס הרשמה וכפתורים באתר צריכים להראות ידידותיים. וזה קורה רק אם מעצבים אותם נכון וחכם.

צבעים נכונים, פונט מתאים ותמונות או איורים יפים יהפכו את האתר שלכם מסתם אחד, לאתר ממותג ומיוחד שהלקוחות שלכם יאהבו ויזדהו איתו.

כמובן, עיצוב אתר לא נעשה "באויר" וקודם לו תהליך תכנון נכון ומדויק. אחרי שברור לכם לגמרי מה אתם רוצים שהאתר יכיל, אז עוברים לשלב עיצוב האתר.

אם עדיין לא תכננתם את האתר שלכם אתם מוזמנים לקבל במתנה את המדריך שלי לתכנון אתרים ולהכין לעצמכם מסמך אפיון מסודר.

על מה צריך לשים דגש בתהליך עיצוב האתר?

הקפידו להתחיל את תהליך העיצוב עם סקיצה ברורה ביד. עיצוב הוא שפיכת צבע על אפיון ותכנון האתר. כשבוחרים צבעים ותמונות זה ממש לא הזמן להתערבב עם המבנה, ועם האסטרטגיה השיווקית של האתר.

יכול להיות שתרצו לשנות דברים קטנים באפיון. אבל אם אתם מגיעים למספר רב מדי של שינויים, כנראה שהאפיון לא נעשה כמו שצריך.

בדקו מה אתם מקבלים בתהליך העיצוב. עיצוב אתר אינו תהליך שטוח כמו עיצוב קטלוג להדפסה. אתר הוא מוצר אינטרקטיבי – הוא מגיב לפעולות שהגולשים מבצעים בו. מה יקרה במעבר על כפתור? איזו אנימציה תהיה לאייקון? כיצד יפתח התפריט העליון ואיך הוא יראה? חלקים אלו קשורים גם לעיצוב האתר וגם לבנייה שלו. בעיצוב אתר יש להבין גם בבניה על מנת לא ליצור אתר רדוד.

לכם כבעלי עסק יש אמירה משמעותית בתהליך העיצוב. גם אם אתם לא מבינים מה זה טיפוגרפיה ומה ההבדל בין תמונה לאייקון, אתם לגמרי צריכים לאהוב את העיצוב. אחרי הכל האתר הוא שלכם.

העיצוב משפיע על הלקוחות שלכם

מה הלקוח ירגיש כשהוא יכנס לאתר שלכם? אם בחרתם בעיצוב נכון, תצליחו להעביר ללקוח את החוויה שתכננתם באפיון. המסר יכול להיות "אנחנו מסורים ומקצוענים" וגם יכול להיות "כאן תרכשו מוצרים טובים במחיר שפוי". אם המסר היה ברור לכם בשלב האפיון תוכלו לבדוק אם הוא מועבר כמו שצריך בשלב עיצוב האתר.

הלקוח שלכם בדרך כלל לא ידבר על העיצוב של האתר. הוא ידבר ויפעל לפי מה שהוא הרגיש מהעיצוב.

זו בעצם נקודת המפתח בעיצוב: להעביר לגולשים הרגשה נכונה מהאתר שבניתם.

הנעימות והזרימה באתר שלכם יחזירו את הלקוח שוב ושוב להשתמש באתר, ויעזרו לכם להרוויח יותר מכל לקוח שנכנס.

מתי להשקיע יותר בעיצוב האתר ומתי פחות

לא בכל אתר תצטרכו להשקיע הרבה בעיצוב. אם אתם רוצים לפתוח בלוג מתכונים או לשתף בטיפים מקצועיים לתחזוק נכון של רכב, מספיק בהחלט עיצוב בסיסי, נקי ויפה. למה? כי קהל היעד לא מחפש את כל המשחקים. הוא מחפש תכלס תמונת מתכון מגרות וטקסט נח לקריאה. ובכלל מי שמתעניין ברכבים, פחות יתרשם מטריקים בעיצוב.

הלקוח שלכם בדרך כלל לא ידבר על העיצוב של האתר. הוא ידבר ויפעל לפי מה שהוא הרגיש מהעיצוב.

למעשה יש למקד את העיצוב למטרה הנכונה. אם תקימו אתר מתכונים תצטרכו בהחלט תמונות מתכון מרשימות, כי זה מה שיגרום ללקוחות שלכם לנסות את המתכונים בעצמם.

מתי כן קריטי להשקיע בעיצוב? כשצריך ליצור רושם מסביב לכל המוצר ולהעלות ברמה את חווית הגלישה. אם אתם רוצים להקים אתר כמו תיק עבודות, חנות למכירת מוצרים אונליין או אתר תדמית למוצרי יוקרה, כדאי לכם להשקיע בשלב העיצוב וליצור גימור מרשים ומדוייק. זה חלק בלתי נפרד מהתוכן או המוצר שאתם מציגים.

קחו לדוגמא חנות אונליין. העיצוב מצד אחד חייב להיות נקי ומצד שני, כמו שתשקיעו בניראות של חנות פיזית, ככה לגמרי תשקיעו בחנות האינטרנטית. דוגמא יפה לכך היא האתר של פאפיה – חנות נעליים לילדים. עיצוב בקו נקי וברור. תמונות יפיפיות שמציגות היטב את הנעליים, כך שממש מתחשק כבר לנעול אותן. (האמת שגם האפיון שם מצוין, אבל זה כבר נושא למאמר בפני עצמו).

שלושה דברים קריטיים שצריך להקפיד בעיצוב אתר

עיצוב האתר חייב להיות זהה לעיצוב המותג שלכם. הלוגו, הצבעים והסגנון בו הלקוחות מכירים אתכם חייב לבא לידי ביטוי בעיצוב האתר. עסקים שמעלים אתר שמעוצב אחרת מהמותג שלהם מעלים סימן שאלה גדול אצל הלקוח, דבר שיוצר חוסר אמינות ועלול לפגוע מאוד בתדמית שלהם. בדקו שהאתר שלכם מעוצב לפי סגנון המותג שלכם.

עיצוב אחיד לאורך כל האתר. דף הבית הוא הקובע של הכיוון העיצובי של כל האתר. אפשר לפתח את השפה בדפים הנוספים אך לא ליצור דפים שונים או בלתי קשורים לדף הבית. ברגע שדף נראה שונה הוא נראה שייך לאתר אחר. האם אתם רוצים שהלקוח שלכם יחשוב שהגיע לאתר אחר? מסתבר שלא. אם כן הקפידו על אחידות בעיצוב. גם אם הלקוח לא יחשוב כך, עדיין התדמית החיובית שלכם עלולה להפגע, וחבל.

לא להגזים בעיצוב האתר. אל תטרטרו את הגולשים עם עומס ויזואלי שלא יוכלו לעמוד בו. אנימציות באתר צריכות להיות עדינות. גם אין צורך  להפציץ בתמונות וצבעים. עיצוב טוב הוא עיצוב במידה הנכונה בלי להעמיס על המשתמשים באתר.

איך עיצוב טוב לאתר יגרום לכם להרוויח יותר מהעסק שלכם?

אם האתר מעוצב באופן מרשים ומדוייק, הוא יגרום ללקוחות שלכם לשהות בו יותר זמן. טפסים שנראים טוב יגרמו ללקוחות לפנות אליכם, כפתורים עם אנימציה מעניינת יובילו את הגולשים ללחיצה, רק מסקרנות מה יקרה הלאה. כך גם הלקוחות יבחרו לקרוא את המאמרים שלכם, ולקנות דווקא אצלכם כי פשוט הענקתם להם חוויה טובה ונעימה עם אתר שמעוצב כמו שצריך.

זכרו שעיצוב טוב הוא עיצוב שמוכר, ומביא לכם את הלקוחות הנכונים לאתר. בחרו לעצב את האתר שלכם היטב כך שיעביר את המסר הנכון ללקוחות שלכם.

בונת אתרים, רוצה להיות אלופה?

קבלי טיפים שווים וסודות מקצועיים,
ישירות לתיבת המייל שלך : )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לכם שאלה או בקשה בעניין בניית אתרים? אל תהססו לפנות אלי, תמיד אשמח לעזור. פשוט צרו קשר